Bez SEO poradenství se v dnešním virtuálním obchodním prostředí neobejdete

Většina podnikatelských subjektů považuje webovou prezentaci za klíčovou, pochopitelně je pro ně důležité, aby se o nich zákazníci dozvěděli. Umístit firmu na přední pozice vyhledávačů a udržet ji tam co možná nejdéle je práce pro specializované firmy, které se zabývají SEO poradenstvím. Jakých chyb se lidé v této souvislosti dopouští nejvíce?
marketing ve vyhledávačích.jpg
· Odkazy by neměly být formou „klikni zde“, „více zde“ atd. Je překvapivé, kolik webových stránek zaměřených na kontakt se zákazníky, tahle nešvary stále používá. Součástí optimalizace by mělo být tedy i zařazení odkazů do textu přirozenou plynulou formou, kdy je odkaz veden přímo z klíčového slova, např. obchodníci s obuví mohou použít blíže specifikovaná slova „sandály, žabky, zdravotní pantofle“ apod.
· Nezapomínejte na optimalizaci fotografií. Každá z nich by měla být opatřena tagem „alt“, kde k ní připojíte textový popisek. Optimalizace fotek na webu tvoří poměrně značnou část úspěšného SEO.
optimalizace pro vyhledávače seo.jpg
· Pro snazší indexování vyhledávačů používejte při oddělování slov v adresách zásadně pomlčky a vyhýbejte se podtržítkům. Tento zlozvyk aplikuje na webových stránkách řada zkušených administrátorů unixových (linuxových) systémů, tam totiž podtržítka tvoří základ víceslovných názvů souborů.
· Vhodné je vypnout „Session ID“, které je automaticky přenášeno v adrese URL, a ponechat jej pouze v cookies.
· Pokud máte vytvořen web v některém z redakčních systémů, využívejte vlastností tzv. „sticky posts“. Jsou to jakési „nalepovací“ blogové příspěvky, které vypomáhají udržet webové stránky aktuálními. Běžně je nabízí např. WordPress a jejich administrace je nesmírně jednoduchá.
· Dbejte na to, aby se na vašich stránkách vždy vyskytoval tzv. perex. To je úvodní odstavec se stručným a výstižným popisem vaší aktivity a pro vyhledávače je jedním z důležitých faktorů.
· Ve svém blogu či prezentaci byste měli uplatnit RSS feed pro odběr novinek. Měl by být primárně na stránkách, jejichž obsah se často mění.
· Důležitou součástí je celá propracovaná strategie vnitřních odkazů, neboli „internal linking“ v rámci jedné domény, resp. vašeho webu. Mnoho firem tento proces podceňuje a při tvorbě webstránek je třeba na toto pamatovat a pro každou podkategorii si vytvořit podrobnou analýzu.
vyhledávací stroj google.jpg
· Nežli subdoména je vhodnější podadresář. Nevýhodou subdomén je totiž to, že nemají potenciál sdílet odkazy z hlavní domény, zatímco podadresáře obecně ano.
· Zaměřte se na cílové skupiny uživatelů a podle toho také svůj web přizpůsobujte, aby byl pro ně přitažlivý jak vzhledově, tak i obsahově.