Aby psaní domácích úkolů nebylo trápení

Učení = mučení? To nemusí vždy platit, stačí jen vědět jak na to. Už ve škole tráví děti podstatnou část času a pak ještě následuje doma učení a psaní domácích úkolů, což je nezbytnou, ale bohužel častokrát ne příliš oblíbenou činností. Pokud jich je moc nebo jsou dělány v nevhodnou denní dobu, pak se může u žáků vyvinout nechuť k jejich zpracování, a to pak může vést ke stresu.

psaní velkého Z

Jak tedy na to, aby se z nutných domácích úkolů do školy nestala stresující záležitost, která se pak podepisuje nejen na dětech, ale i na rodičích? I když se to může zdát nemožné, snažte se, pokud možno vaše děti co nejvíce motivovat.

Pouze učení se ve škole nestačí. Příprava s rodiči nebo v pozdějším věku samostatně je pro žáky velice důležité, rozhodně se vyplatí ji nepodcenit. Předejděte tomu, abyste se zbytečně trápili vy i vaše dítě.
hra se slovy

Toho docílíte dodržováním stanovených zásad a pravidel:


1.      Předně je důležité, aby pro tuto činnost mělo vaše dítě vymezený daný prostor a dostatečně velký pracovní stůl.


2.       Zároveň je také potřeba zajistit klid tak, aby dítě nebylo ničím rušeno a nebyla odváděna jeho pozornost.


3.      Dodržujte stejný nebo přibližný čas.


4.      Dítě motivujte a odměňujte.


5.      Zkuste zvolit nějakou zábavnou metodu.


6.      Nezapomeňte na závěr vše zkontrolovat, ale chyby neopravujte.


7.      Důležité je nedělat povinnosti na poslední chvíli, což pak často vede ke stresu a následně k větší nechuti.

A jak tedy na onu motivaci?

Motivovat dítě k tomu, aby si rádo a včas plnilo svoje povinnosti do školy se může zdát obtížné. Ale není to ovšem nemožné. A jak na to? Na každé dítko může platit něco jiného, ale každopádně odměnou (oblíbené jídlo, hra, jít ven s kamarády apod.) snad žádné dítě nepohrdne. Mnohým dětem také vyhovuje, že si mohou vybrat, čím začnou a co nechají nakonec.

V každém případě se vyplatí zachovat klid a chladnou hlavu, vytrvat a to pak přinese kýžené ovoce.

Aby psaní domácích úkolů nebylo trápení
4.1 (82.5%)8